Cash Flow Management

Kontant. De fleste mennesker vil have mere. Når du kører en lille virksomhed er det især vigtigt at overvåge hvordan cash kommer og hvor mange penge går ud. Denne måned, vil jeg gerne tage et par minutter til at dele nogle ideer på cash flow management som i hvordan du kan holde flere penge i virksomheden i længere tid.
1) periodisk revurdere dine udgifter. Hvis du er ligesom mig din virksomhed ændrer og skifter hver 4-6 måneder og dette bliver bedt om et nødvendigt fornyet evaluering af de produkter og tjenester, du bruger til at køre din forretning. Hvor kan du spare penge? Hvor kan du investere flere penge, så du kan spare tid? For nogle mennesker, kan det betyde annullering på visse firmaudgifter, som de aldrig fuldt ud at udnytte, eller det kan betyde udlejningen og få hjælp til nogle opgaver, som du normalt bruger din egen tid. Begge eksempler er aspekter af forbedrede cash flow management, selvom en (udlejning) indebærer bruge flere penge. Hvis du kan leje ud arbejde på mindre end din timeløn eller løn sats du forbedre din cash flow, fordi du vil oprette mere plads til at tjene flere penge.
2) holde ud på elektronik og andre køb for som længe som rimeligt muligt. Jeg foreslår ikke, du lider eller klare sig med betydeligt mindre, end du har brug for men priser på elektronik og andre varer falde i løbet af måneder. Hvis du har brug at investere i en ny computer eller printer eller kopimaskine du kan spare penge uden at ofre kvaliteten, hvis du kan vente et par måneder at købe.
3) bruge kredit ansvarligt. Hvis du har adgang til kreditlinjer kan du bruge disse til finance business køb i stedet betaler kontant direkte. Dette, kan i mange tilfælde, give dig 20-30 ekstra dage på dine penge, så du kan gemme eller investere det for maksimalt afkast.
4) watch out for skjulte gebyrer. Ja, der er nogle “omkostningerne” ved at drive forretning. Dog mindst en gang hver 6 måneder, gennemgå, hvad du betaler for tjenester som kontor rengøring, kreditkorttransaktioner, fjernopkald, ansvarsforsikring, osv. Kontroller, at disse udgifter ikke stiger hurtigere, end de burde. Det er en god idé at holde styr på nogen langsigtede kontrakter eller forpligtelser for at sikre, at du ikke er ved at blive opkrævet for meget for stående tjenester. Også, holde øje med de politikker, der automatisk fornyer.
5) få udbetalt mere. En anden måde at administrere din cash flow er at opkræve mere for hvad du gør. Institut planlagte stigninger i din betaling priser over et år eller to. At hæve dine gebyrer som en cash flow strategi virker kun, men hvis dit forbrug er stadig mindre end din indtjening.
6) købe i løs vægt. Dette gælder for fysiske produkter/leverancer samt ikke-fysisk dem (såsom tjenester). Du kan ofte realisere en betydelige omkostningsbesparelser på varer købt i bulk, især hvis du skulle købe dem alligevel.
7) holde styr på, dine rabatter og andre belønninger. Vi er oversvømmet med særlige tilbud, kampagner og rabatter. Brug disse hvor du kan. For nylig, jeg var i stand til at spare et par hundrede dollars på varer jeg købt i butikken tilbud og mail i rabatter. I en vis forstand var min opsparing fundet penge!
8) give særlig opmærksomhed til dine kunder, der betaler tidligt og fuldt ud. Kunder der rutinemæssigt betale deres regninger før tid, og der bliver belønnet herfor, er mere tilbøjelige til at fortsætte denne adfærd, hvilket resulterer i flere pengestrømme for dig. Du kan også tilbyde dine kunder en rabat hvis de køber i løs vægt fra dig. Dette er en fantastisk måde at spare på udgifterne til debitorer, som du generere nogle hurtige kontanter.
9) fakturerer før eller snarest efter, udfører en tjenesteydelse. Ikke vente med at udsende regninger bare én gang hver 30 dage. Dette kan forsinke pengestrømme for måneder. Hvis du giver en fast, forudsigelig service, planlægge at få udbetalt før tid. Hvis du skal få betalt efter at yde service planen at udsende fakturaer mindst to gange om måneden, så du bedre kan håndtere indgående og udgående pengestrømme.
10) investere i væksten af dig selv og din virksomhed. Bruge penge til at markedsføre din virksomhed, investere i din egen læring og få hjælp så hurtigt som muligt. Jo mere du lægger i din virksomhed, i en gennemtænkt og velovervejet måde, jo mere får du ud af det.
© 2004 Dr. Rachna D. Jain. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.