Hvad virksomhed er du i?

Tilbage i den tidlige-1990’s, efter at jeg havde afsluttet mit job i videregÃ¥ende uddannelse, jeg begyndte min rejse ind i selvstændige verden ved at Ã¥bne en forretning, hvor jeg lavede stenciled gulvklude og wallhangings og solgte dem pÃ¥ censurerede hÃ¥ndværk viser. Virksomheden var ikke gÃ¥r sÃ¥ godt, og jeg var ikke virkelig nyder, hvad jeg lavede, sÃ¥ jeg besluttede at tilmelde dig en iværksætteruddannelse program, tænker, hvad jeg lærte i der ville hjælpe mig opbygge og udvikle min forretning.
En af de mere interessante godbidder, som jeg husker fra programmet er en samtale om hvad forretningen hver af os var virkelig i. Selvfølgelig tænkte jeg, jeg var i forretningsomrÃ¥det hÃ¥ndværk–nogen kunne se at sÃ¥ almindeligt som næsen pÃ¥ ansigtet. Hvad jeg opdagede i denne proces er, at mange gange vi er ikke i den virksomhed, vi tror, vi er i, og flytte denne tankegang kan gøre hele forskellen i succesen af din venture. Som eksempel blev Mcdonald’s restaurant franchise. Nu, hidkalde mig dum, men jeg havde altid troet McDonalds blev i restaurationsbranchen. Det synes, men McDonalds er virkelig i ejendomsbranchen.
Jep, overraskede at man mig, også. Tilsyneladende, McDonalds strategi er at opsøge meget værdifulde stykker af erhvervsejendomme til at finde deres bygninger. Ved at gøre det, bliver placeringen og den faste ejendom deres reelle aktiv, ofte værd meget mere end selve restauranten, der sidder på webstedet.
Jeg havde lejlighed til at stille dette spørgsmÃ¥l til en potentiel kunde et par uger siden. Denne familie kører en underholdning facilitet, hvor danse og sociale arrangementer er afholdt om aftenen. De ikke er i stand til at køre en restaurant fra anlægget, sÃ¥ det sidder tomme det meste af dagen. Da jeg spurgte om hvad de troede, de var i, jeg fik det forventede svar–underholdningsbranchen– og det er en forretning, hvor de kæmper. Jeg fortalte dem, at i virkeligheden, de var i rummet udlejningsforretning. Jeg spurgte dem, hvis de havde overvejet at udleje pladsen til hold brude/barnedÃ¥b, børnefødselsdag, proms, skole danse, familiesammenføringer, klasse sammenkomster osv. i de tider, da de ikke var ved hjælp af faciliteten. De havde aldrig selv overvejet dette. Desuden, jeg tilføjet, nøglen til at øge deres indtægter var at se pÃ¥ mÃ¥der, som denne meget store anlæg kunne være generere indkomst til dem under gange de ikke var bruge det til deres virksomhed. Dette spørgsmÃ¥l hjalp dem med at sætte en helt anden spin pÃ¥ dette business – det var ikke noget de havde nogensinde overvejet før, sÃ¥ det ikke “passer” med virksomheden de troede, de var i.
Er du i den virksomhed, du tror du er i? I min stenciling forretning, jeg var egentlig i forretningsomrÃ¥det hÃ¥ndværk pÃ¥ alle – jeg var i interiør design virksomhed. I min coaching forretning er jeg virkelig i forretningsomrÃ¥det “hjælp mig lave min virksomhed”. Give nogle troede, at hvad erhvervslivet du er faktisk i. Du kan opleve en helt nyt perspektiv og nye muligheder, at du aldrig tidligere har indset.
Copyright 2006 Donna Gunter

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *